melly pt.2

Näe, men seriöst. Fy fan vad underbart livet hade varit om man hade fortsatt få julklappar i samma stil som när man var liten. De jular man kom hem med en eller två såna där stora ica-papp-kassar PROPPFYLLDA med julklappar. Så förbannat jävla amazingly härligt det var. Inte så jävla konstigt att man inte kunde sova natten innan jul när man visste vad som väntade. Nu består sömnproblemet (jag somnade 05 i natt :() mest av att man har vridigt fram dygnet för mycket och för att man har ångest över att man måste awkwardly-krama släktingar och säga GOD JUL till varenda förbannade person i ens närhet.

Nu låter jag som Anna - Kungen av julcyniker men vad fan. Som liten fick var det life-changing stuff som hände den 24:e varje år - i en positiv mening! Man satt och väntade på tomten, kollade på kalle anka och framför allt, väntade på julklappar... som TVSPEL FFS. Min mor förstod det en jul och hade gömt N64:at vid TVn i min moster och hennes mans sovrum. Så, jag GRÄT (på riktigt) när jag öppnade en av alla julklappar och såg att det var ZELDA - OCARINA OF TIME. MEN - studen när mina föräldrar sa "Vi har tagit med ditt N64 och kopplat in det i TVn på övre våningen, så du slipper vänta hela kvällen på att komma hem och spela!" - det var det härliga. Fy fan. Jag rusade upp och kopplade in. Och spelade. Hela förbannade julkvällen. Fy fan vad najs det var att slippa allt "vuxenprat" som man såg det som då, man kunde bara spela, spela och spela. Now we're talkin' julkänsla.

Kära tomten, jag önskar att folk inte fattade att man blev äldre, så man kunde fortsätta få leksaker, helst i form av tv-spel (EN PS3 TACK?), cdskivor, film, lite kläder och a SHIT LOAD OF CASH(helst nedtryckta i kuvert från de äldre släktingarna) på julafton. Shit, bara tanken gör en lycklig. Nuförtiden är det enda som faktiskt uppskattas med julen är att få träffa familjen i sådär perfekt lagom dos (en-två kvällar), förbannat mycket god JULMAT och förstås - en anledning till att dricka a SHIT LOAD OF ÖL - oftast gratis dessutom! Men tänk att nu, i 23 års ålder, få komma hem med två ica-papp-kassar FULLA MED PRYLAR. Om världen nu var så underbar så hade jag ÄLSKAT julen och inte haft de problem jag har nu med att förstå varför folk är så hysteriskt lyckliga över julen när poängen med den försvann året man fyllde 12. Hade fan haft en julstake i varje fönster, lägenheten hade varit proppad med glitter, pynt, ljus, porslintomtar och jag hade nog köpt julklappar till alla nära och kära!

Nu har kaffet blivit kallt och jag har blivit illamående av all "lyxig" belgisk choklad jag fick i julklapp av FV som råkade bli min frukost. En dusch och rakning väntar sen drar jag över till bror som leder vidare till FAR&Jeanette där julafton skall firas i år!

PS. www.di.fm = julmusikshoutcast, fett bra!

God Jul folket!


Kommentarer
Postat av: dANNER

tar det kort o gott, Julen agde nar man va liten!! :) see you soon! :D

2009-01-06 @ 12:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0